BBDO start tweede netwerk in Europa
Het plan heeft volgens Brandrepublic enerzijds te maken met het slechte economische klimaat. Aan de andere kant geeft een nieuw netwerk geeft de mogelijkheid conflicterende accounts te behandelen en bureaus die nu aan de top van hun groei zitten meer ruimte te geven. De site spreekt van zeventien Europese bureaus (of bureaugroepen) die in aanmerking komen voor het tweede netwerk. Er komt geen centraal management, de activiteiten worden gecoördineerd buiten het hoofdkwartier van BBDO Europe in Londen om. BBDO's Europese topman Michael Baulk zegt dat het niet gaat om acquisitie van bureaus, maar om het versterken van de positie van bestaande bureaus. In het huidige economische klimaat is het beter dat een aantal van onze dochters die in karakter verschillen van andere BBDO-bureaus ondergebracht worden in een aparte groep.` Brandrepublic noemt alleen het Britse Abbott Mead Vickers BBDO dat ´overstapt`. Klanten zijn onder meer Sainsbury´s (lokaal), Masterfoods en Pizza Hut. Welke andere Europese bureaus in het netwerk worden ondergebracht, werd niet bekendgemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid