Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkcommissarissen willen merkmanagement verbeteren

Het merkmanagement is in veel organisaties voor verbetering vatbaar. Dat vindt BrandWatch, dat is opgericht door Leo van Sister, Job van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Het merkbeleid staat nu nog teveel onder druk van korte termijn beleid, verkeerde adviezen, interne politiek of externe belangen. Er bestaat dus behoefte om de aansturing van het merk naar een hoger niveau binnen het bedrijf zelf te trekken’, aldus BrandWatch. De taak van de merkcommissaris is te vergelijken met die van een normale commissaris, zij het dat de merkcommissaris zich richt op het merk of de merkenportfolio.

related partner content for mobile comes here

De oprichters hebben ruime ervaring op het gebied van management en marketing. Zo was Leo van Sister voorheen onder meer managing director van Douwe Egberts/Van Nelle-Imperial Tobacco en van Friesland Food Service. Job van Dooren werkte onder meer als managing director bij Frico Nederland en Haust en Gerrit Bruggeman was onder meer managing director bij Mexx International en IPG Fashion Holding.

De externe adviesraad van BrandWatch bestaat uit voormalig KPN-baas Wim Dik, Henk Menkveld (voorzitter van de Bond van Adverteerders) en professor Giep Franzen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in