Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerk moet merk worden

De christelijke kerken roepen de hulp in van onder meer chipsfabrikant Lay’s om meer jongeren voor de kerk te interesseren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het huidige ledenbestand krimpt en vergrijst. Volgens consultant en voorzitter van de ‘interkerkelijke commissie geldwerving’ D.G. Bijl moet de kerk als product in de markt gezet worden. Komende donderdag is er een seminar over de jongerenmarkt, waarbij onder andere een marketingmanager van de Smith Food Group. Bijl wil leren hoe men chips aan jongeren verkoopt, zegt hij in NRC Handelsblad. ‘Als jongeren niet naar de kerk komen, moet de kerk naar de jongeren. Het gaat me om de groep 18 tot 25 à 30 jaar. Dat zijn veelal hedonisten, die hun prioriteiten leggen bij zaken als dvd’s en vakanties. Maar over een jaar of tien zijn zij wel de basis voor nieuwe kerkinkomsten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in