Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe stimuleer je consumenten om online te kopen?

Zelfs consumenten die zich zeer bewust zijn van de voordelen van online shopping, gaan als het erop aankomt vaak toch liever even de stad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door gebruik te maken van ‘tactische versnellers’ – maatregelen die mensen helpen om hun shoppinggewoonten en -gedrag te veranderen. Bijvoorbeeld:

related partner content for mobile comes here
  • Hand-holding advocacy – prospects over de drempel helpen door ze te assisteren bij hun eerste aankoop.
  • Viral advocacy – mond-to-mondreclame stimuleren.
  • Hard-to-finds – veel consumenten komen tot hun eerste online aankoop omdat ze op een website een artikel aantreffen dat ze in de gewone wereld nergens hebben gevonden. Met enige fantasie kunnen ondernemingen hun eigen ‘moeilijk te vinden’-producten creëren.
  • Confidence-boosters – zet het aankoopproces zo op dat mensen er maximale controle over hebben. De ‘afrekenfase’ in het aankoopproces moet zo veel mogelijk lijken op de kassasituatie in de fysieke winkel. Vraag mensen bijvoorbeeld pas naar hun creditcardgegevens aan het eind van de shoppingrit.

Bron: marketing management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in