Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-kijken gestegen in 2002

De gemiddelde kijktijd naar tv is in 2002 gestegen. Zaten Nederlanders van 6 jaar en ouder in 2001 gemiddeld 163 minuten per dag thuis voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stijging in kijktijd in 2002 deed zich zowel ’s avonds als overdag voor en met uitzondering van de 13-19 jarigen ‒ hun kijktijd blijft stabiel ‒ keken zowel kinderen als volwassenen langer tv. Uit de top 100 van tv-programma’s met de hoogste kijkdichtheid blijkt dat in 2002 ‘evenementen’ als het Olympische Spelen in Salt Lake City, het huwelijk van Willem Alexander en Maxima en het overlijden van Prins Claus, evenals de politieke ontwikkelingen rond de LPF en verkiezingen in 2002 veel kijkers trokken.

related partner content for mobile comes here

Een deel van de stijging in de kijktijd is mogelijk terug te voeren op het nieuwe kijkonderzoek. Het afgelopen jaar zijn in de huishoudens van het kijkerpanel van de Stichting KijkOnderzoek (SKO) nieuwe meters geplaatst. Met deze meters kan het kijkgedrag nauwkeuriger worden gemeten dan via de oude methode.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in