Efficiënte e-mailmarketing
E-mail kan een efficiënt communicatiemiddel zijn, mits er voor een programmatische aanpak wordt gekozen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De beste manier om tot succesvolle e-mailmarketing te komen is het starten van een e-mailmarketingprogramma. Een programma is een periodiek geplande, steeds herhaalde e-mailcampagne – denk aan een wekelijkse e-mailnieuwsbrief. In tegenstelling tot ‘campagnemarketing’, waarbij incidenteel eenmalige acties worden uitgevoerd, is ‘programmamarketing’ strak geprogrammeerd, gericht en consistent. Om die reden zijn e-mailprogramma’s zeer effectief in brandbuilding, verkoopvergroting en klantenbinding. Onder meer de volgende factoren zijn bepalend voor het succes van e-marketingprogramma’s:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Klantendata: zorg voor een database of house-list met relevante gegevens over geïnteresseerde klanten. List-rental kan handig zijn om een beginnetje te maken maar is op langere termijn niet effectief vanwege de hoge opt-outcijfers.
- Content: zorg voor relevante, gerichte, bondige en gepersonaliseerde of customized inhoud.
- De juiste frequentie: niet te weinig (dan vergeten klanten je) maar ook niet te vaak (want dan melden ze zich af).
<#FONT SIZE=1>Bron: marketing news
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid