Overslaan en naar de inhoud gaan

Efficiënte e-mailmarketing

E-mail kan een efficiënt communicatiemiddel zijn, mits er voor een programmatische aanpak wordt gekozen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De beste manier om tot succesvolle e-mailmarketing te komen is het starten van een e-mailmarketingprogramma. Een programma is een periodiek geplande, steeds herhaalde e-mailcampagne – denk aan een wekelijkse e-mailnieuwsbrief. In tegenstelling tot ‘campagnemarketing’, waarbij incidenteel eenmalige acties worden uitgevoerd, is ‘programmamarketing’ strak geprogrammeerd, gericht en consistent. Om die reden zijn e-mailprogramma’s zeer effectief in brandbuilding, verkoopvergroting en klantenbinding. Onder meer de volgende factoren zijn bepalend voor het succes van e-marketingprogramma’s:

related partner content for mobile comes here
  • Klantendata: zorg voor een database of house-list met relevante gegevens over geïnteresseerde klanten. List-rental kan handig zijn om een beginnetje te maken maar is op langere termijn niet effectief vanwege de hoge opt-outcijfers.
  • Content: zorg voor relevante, gerichte, bondige en gepersonaliseerde of customized inhoud.
  • De juiste frequentie: niet te weinig (dan vergeten klanten je) maar ook niet te vaak (want dan melden ze zich af).

< SIZE=1>Bron: marketing news

<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in