Overslaan en naar de inhoud gaan

Verdeeldheid over commerciële radio blijft

De Tweede Kamer blijft verdeeld over het verdelen van de frequenties voor de commerciële radio. Alle fracties bleken gisteren anders te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is ruimte voor negen zenders, terwijl er nu zeven in de lucht zijn. Het kabinet vindt dat ook de bestaande zenders moeten vechten voor een plaats. De regering stelt voor om bij de verdeling aan vier van die zenders geen voorwaarden te stellen aan het profiel, en er vijf te ‘kleuren’. Na jaren van politiek touwtrekken, moet het kabinet nu van de rechter snel een knoop doorhakken. Dat bracht D66-Kamerlid Bakker tot de verzuchting: ‘Het is moeilijk om een meerderheid te vinden voor welk alternatief dan ook. Dan zou het kabinet dus zijn gang kunnen gaan, terwijl de Tweede Kamer het onderwerp controversieel heeft verklaard. Het slechtst denkbare scenario is dat het kabinet nu besluit, en in feite vervolgens de ambtenaren laat oordelen over de zenders.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in