Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Lichte stijging sponsorbudgetten in 2003’

De uitgaven voor sponsoring in Nederland zullen in 2003 met 3 tot 4 procent stijgen. Sportsponsoring gaat plaatsmaken voor maatschappelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van het vakblad Sponsor Magazine onder honderd voor sponsoring verantwoordelijke managers uit het Nederlandse bedrijfsleven. 31 Procent van de ondervraagde sponsors laat weten dat de budgetten gelijk blijven in vergelijking met vorig jaar. 20 Procent zegt dat de budgetten dit jaar tussen de 0 en 10 procent zullen dalen, 15 procent zegt zelfs dat dit met meer dan 10 procent gaat gebeuren. Toch concludeert Sponsor Magazine dat de uiteindelijke balans niet negatief zal zijn. Tegenover de bij elkaar opgeteld 35 procent bedrijven waar de sponsorbudgetten zullen dalen, staat 34 procent van de bedrijven waar de budgetten wel zullen stijgen. Bij 19 procent ervan zelfs met meer dan 10 procent. De totale uitgaven voor sponsoring bedragen in 2003 naar schatting ongeveer 1 miljard euro. Op de vraag welke trends men ziet voor 2003 antwoordt eenderde van de ondervraagden dat sportsponsoring plaats gaat maken voor maatschappelijke sponsoring. Dat antwoord is opvallend omdat uit een andere vraag in het benchmarkonderzoek blijkt dat maar 12 procent van de bedrijven ook daadwerkelijk een dergelijke verschuiving in budgetten van plan is. Een kwart denkt dat sponsoring in 2003 verder groeit ten koste van traditionele reclame.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in