Overslaan en naar de inhoud gaan

Papieren top 40-exemplaar verdwijnt

Het hitlijstenbedrijf Mega Charts, dat verantwoordelijk is voor de Nederlandse Top 40 en de Mega Top 50, gaat zich volledig richten op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mega Charts publiceerde haar hitlijsten tot eind 2002 in een eigen gedrukte folder in een oplage van 35.000 exemplaren. De bedoeling is dat vanaf eind maart een nieuwe grote muziekportal (Megacharts.nl) wordt gelanceerd. Gedrukte exemplaren van de hitlijsten (met name de Top 40) bestaan sinds de jaren zestig. Volgens directeur Ron Betist zijn er nog nauwelijks liefhebbers die lijsten komen ophalen bij de platenhandelaar; na het stopzetten kwamen er slechts 300 reacties. Omdat het uitgeven alleen maar geld kostte (272.270 euro per jaar) is de organisatie daarmee gestopt, zegt hij tegen Emerce. In de nieuwe opzet wil Mega Charts via internet hitlijsten, muziek- en artiestennieuws en achtergrondinformatie aanbieden. De site Megacharts.nl moet op termijn ook reclame, download tegen betaling en e-commerce gaan bieden. De sponsorovereenkomst van Mega Charts met Wanadoo loopt op 1 maart af.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in