EZ initieert nieuw consumentenportaal staiksterk.nl
Staiksterk.nl is een internetportaal waar de consument op een eenvoudige manier alle informatie kan vinden over zijn of haar rechten en plichten. Iedere consument die een probleem ervaart bij de aanschaf of in het gebruik van producten en/of diensten hoeft op Staiksterk.nl slechts enkele gerichte vragen te beantwoorden om na te gaan of hij/zij sterk staat in zijn rechten. Je krijgt een concreet antwoord op specifieke vragen (Heb ik garantie op een uitverkoopje?; Is een mondelinge afspraak bindend?) of wordt doorverwezen naar de juiste consumentenorganisatie die je verder kan helpen. Daarnaast kan je op de site ook terecht voor praktijkvoorbeelden, informatie over consumentenorganisaties, veel voorkomende problemen en algemene informatie over het consumentenrecht. Het portaal positioneert zich hiermee als de eerste hulp voor consumenten op het gebied van hun rechten en plichten.
De afzender van deze op zich staande site is het Ministerie van Economische Zaken (EZ). EZ streeft naar een sterke positie van consumenten in de markt. Om dit te bevorderen maakt Staiksterk.nl iedereen bewust van zijn of haar rechten en plichten als consument. EZ maakt hierdoor wet, regelgeving en te volgen procedures transparant.De site is het resultaat van een nauwe samenwerking met de Consumentenbond en stichting De Ombudsman, die een groot deel van de inhoud hebben geleverd. Mede door deze onderlinge afstemming zijn Staiksterk.nl en de sites van deze organisaties duidelijk aanvullend aan elkaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid