Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkbeleving in gevaar door inconsistenties

Bedrijven zetten hun merk en de beleving daarvan steeds vaker op het spel door inconsistenties in hun marketinguitingen. Dit blijkt uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoek wijst uit dat ruim 89 procent van de ondervraagde bedrijven van mening is dat consistentie in het marketingmateriaal belangrijk tot zeer belangrijk is voor het imago van de onderneming. Ruim de helft (53 procent) geeft toe met enige regelmaat marketingmateriaal tegen te komen dat niet had mogen worden gepubliceerd. Een kwart van de ondervraagden geeft aan dat zij meer dan vijftig medewerkers hebben geautoriseerd om aanpassingen te doen in merkgerelateerde communicatie en content (off line en on line). Hiermee wordt duidelijk dat het noodzakelijk is dat het bedrijf beschikt over goed sluitende procedures en systemen om met zo’n groot aantal medewerkers zinnige en eenduidige veranderingen aan te brengen in marketinguitingen - terwijl de elektronische publicatiemogelijkheden zijn toegenomen is de beheersbaarheid daarvan echter steeds moeilijker.

related partner content for mobile comes here

Content-management leverancier Tridion, in wiens opdracht het onderzoek werd uitgevoerd, adviseert bedrijven om overzicht en controle te houden op de manier waarop het bedrijf, in alle geledingen, zich presenteert aan het publiek, om zo hun merk en daarmee hun imago niet op het spel zetten. Bedrijven doen er beter aan om een limiet te stellen aan het aantal personen dat wijzigingen aanbrengt in de content.

Bron: Telecommerce.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in