Merkbeleving in gevaar door inconsistenties
Onderzoek wijst uit dat ruim 89 procent van de ondervraagde bedrijven van mening is dat consistentie in het marketingmateriaal belangrijk tot zeer belangrijk is voor het imago van de onderneming. Ruim de helft (53 procent) geeft toe met enige regelmaat marketingmateriaal tegen te komen dat niet had mogen worden gepubliceerd. Een kwart van de ondervraagden geeft aan dat zij meer dan vijftig medewerkers hebben geautoriseerd om aanpassingen te doen in merkgerelateerde communicatie en content (off line en on line). Hiermee wordt duidelijk dat het noodzakelijk is dat het bedrijf beschikt over goed sluitende procedures en systemen om met zo’n groot aantal medewerkers zinnige en eenduidige veranderingen aan te brengen in marketinguitingen - terwijl de elektronische publicatiemogelijkheden zijn toegenomen is de beheersbaarheid daarvan echter steeds moeilijker.
Content-management leverancier Tridion, in wiens opdracht het onderzoek werd uitgevoerd, adviseert bedrijven om overzicht en controle te houden op de manier waarop het bedrijf, in alle geledingen, zich presenteert aan het publiek, om zo hun merk en daarmee hun imago niet op het spel zetten. Bedrijven doen er beter aan om een limiet te stellen aan het aantal personen dat wijzigingen aanbrengt in de content.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBron: Telecommerce.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid