Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn legt nadruk op eigen merk

Albert Heijn verlaagt vanaf deze week de prijzen van ongeveer driehonderd artikelen. Daarnaast breidt de supermarktketen het assortiment…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook komt de marktleider met scherpere aanbiedingen voor houders van een bonuskaart. Onder het motto 'een vollere tas voor minder geld' lijkt AH zich te storten in de in januari gebruikelijke prijzenslag onder supermarkten. Daarvan wilde een woordvoerster echter niets weten. ‘AH is absoluut geen prijsvechter. Nu het economisch minder gaat, merken wij dat de klant zijn broekriem moet aantrekken. Wij willen daarin meegaan.’ Volgens de woordvoerster scoort AH bij de klanten wel op kwaliteit, maar minder goed op de prijzen. Zij lopen niet direct weg, maar zijn wel kritischer geworden, merkte de supermarktketen. ‘De klanten verdelen hun budget over meer winkels.’ Ook verruilen zij de duurdere artikelen voor die van het goedkopere eigen merk. De supermarktketen wil daarom in zijn advertenties meer de nadruk gaan leggen op de 4500 artikelen onder het eigen AH-merk. Die producten zijn tot 30 procent goedkoper dan de A-merken. De supermarkt voert daarnaast al jaren het nog goedkopere merk Euroshopper. Het aantal artikelen onder die vlag wordt uitgebreid van 235 tot 350. Dat gaat volgens de woordvoerster zeker niet ten koste van de duurdere merken. In zijn campagne maakt AH gebruik van advertenties in landelijke en regionale dagbladen. Vorige week maakte Adformatie bekend dat Albert Heijn na afwezigheid van ruim een jaar weer in de dagbladen terugkeert.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in