Albert Heijn legt nadruk op eigen merk
Ook komt de marktleider met scherpere aanbiedingen voor houders van een bonuskaart. Onder het motto 'een vollere tas voor minder geld' lijkt AH zich te storten in de in januari gebruikelijke prijzenslag onder supermarkten. Daarvan wilde een woordvoerster echter niets weten. ‘AH is absoluut geen prijsvechter. Nu het economisch minder gaat, merken wij dat de klant zijn broekriem moet aantrekken. Wij willen daarin meegaan.’ Volgens de woordvoerster scoort AH bij de klanten wel op kwaliteit, maar minder goed op de prijzen. Zij lopen niet direct weg, maar zijn wel kritischer geworden, merkte de supermarktketen. ‘De klanten verdelen hun budget over meer winkels.’ Ook verruilen zij de duurdere artikelen voor die van het goedkopere eigen merk. De supermarktketen wil daarom in zijn advertenties meer de nadruk gaan leggen op de 4500 artikelen onder het eigen AH-merk. Die producten zijn tot 30 procent goedkoper dan de A-merken. De supermarkt voert daarnaast al jaren het nog goedkopere merk Euroshopper. Het aantal artikelen onder die vlag wordt uitgebreid van 235 tot 350. Dat gaat volgens de woordvoerster zeker niet ten koste van de duurdere merken. In zijn campagne maakt AH gebruik van advertenties in landelijke en regionale dagbladen. Vorige week maakte Adformatie bekend dat Albert Heijn na afwezigheid van ruim een jaar weer in de dagbladen terugkeert.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid