Vuurwerkcampagne blijkt effectief
Ondanks een recordomzet van meer dan 50 miljoen euro aan consumentenvuurwerk, is het aantal vuurwerkongevallen deze jaarwisseling opvallend…
Dat zeggen de verenigingen Consument en Veiligheid en Halt Nederland. Dit is te danken aan de effectieve campagne van TBWANeboko Campagne en een samenspel van andere voorlichtingsactiviteiten, zo wordt gemeld.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het aantal vuurwerkslachtoffers onder jongeren in de leeftijdscategorie van 10 tot 20 jaar daalde deze jaarwisseling met maar liefst 20 procent. Toch vormt deze groep nog 41 procent van het totaal aantal vuurwerkongevallen. ‘Opvallend deze jaarwisseling was bovendien de daling van de vuurwerkongevallen overdag op Nieuwjaarsdag. Dit percentage liep terug van 21 naar 11 procent’, aldus de organisatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid