Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL komt met virtual product placement

Adverteerders kunnen virtueel producten plaatsen in alle RTL-extensies.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De techniek is van Mirriad. RTL noemt het digital placement. Met de techniek worden eerder opgenomen beelden vervangen door de gewenste uiting van de adverteerder. Met signage kan bijvoorbeeld een outdoorcampagne in het beeld worden verwerkt.

related partner content for mobile comes here

Een algoritme van Mirriad zoekt naar passende momenten voor de adverteerder. Daarna wordt er een blauwe box geprojecteerd waar het product van de klant in kan worden geïntegreerd, de zogenaamde blue boxing techniek. De uiting kan alle vormen aannemen, is op alle schermen toepasbaar en kan zelfs per scherm verschillen.

Joyce Borghardt, director sales Branded Content bij RTL: &;We zoeken altijd naar nieuwe mogelijkheden voor onze adverteerders. Niet alleen op TV, maar ook bij RTL MCN, RTL XL en Videoland. Nu kunnen onze klanten ook producten voor een bepaalde tijd tonen. Door deze techniek zijn adverteerders minder afhankelijk van opnameperiodes en kunnen we ze tot een paar weken voor uitzending adviseren om met een nieuw product te adverteren.&;

GTST
RTL, EndemolShine en Fuse passen vandaag voor het eerst digital placement toe in Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) met adverteerder Honig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in