Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor ABN Amro geen overload aan televisie-GRP’s meer

De bank kiest bewust voor lage share of voices, bescheiden budgetten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vorig jaar september startte ABN Amro met de nieuwe merkcampagne ‘Wat is jouw verhaal’. Toch pakte het na de lancering niet erg zwaar uit met het nieuwe concept. Roland van Maanen, hoofd marketing en communicatie bij ABN Amro, zegt in een interview met Adfogroep dat het een bewuste keuze is geweest om campagne te voeren met een lage share of voice, met een bescheiden budget.’

related partner content for mobile comes here

Lees

het volledige interview met Roland van Maanen: ABN Amro twijfelt aan pay-off ;Wat is jouw verhaal&; [Premium Content]

;Wat is jouw verhaal&

; [Premium Content]

; [Premium Content]

 

Gedoseerd en getarget
Van Maanen: ‘Niet met een hoop poeha in de breedte dus, maar goed kijken welke campagnes we in welke media inzetten. Op dit moment loopt er bijvoorbeeld een rendements-campagne, "Spaarverslimmers", omdat de rente laag is en die zetten we ook gedoseerd en sterk getarget in.&;

Niet dood
Refererend aan Hanneke Faber van Ahold Delhaize, die onlangs op het Grote Marketing Congres zei dat televisie een teruggaand medium is, zegt Van Maanen: ‘Ik wil niet zeggen dat televisie dood is, maar wij gaan er wel prudenter mee om. Geen overload aan grps’s meer.’ Is de gedachte daarachter dat een bank heden ten dage bescheidenheid past? ‘Ik denk dat dat ook op een positieve manier op ons afstraalt, maar het is niet alleen een kwestie van bescheidenheid. We steken nu gewoon veel meer in online gedreven marketing.’

Contentpoot
Dat ABN Amro blijvend minder zwaar inzet op traditionele media, betekent volgens Van Maanen niet automatisch dat de advertentiebudgetten naar beneden worden bijgesteld? ‘Minder geld uitgeven is niet per se een doel. Er is een toename in het aantal kanalen, content wordt voor ons steeds belangrijker. Onze insights-platforms zijn populair omdat we daar goede kwalitatieve content brengen. Daar kunnen we ook de expertise van afdelingen op inzetten. Onze contentpoot wordt groter.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in