Overslaan en naar de inhoud gaan

Healthy People verwijdert nu ook kritische posts van Facebook

Sapfabrikant blijft in vlek wrijven na uitverkiezing meest misleidende product
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Healthy People liet een staaltje traditionele, mislukte crisiscommunicatie zien nadat het dinsdag werd uitverkozen voor het meest misleidende product van 2016.

related partner content for mobile comes here

Het drankje Blauwe bosbes en framboos ontving het &;Gouden Windei&; van voedselwaakhond Foodwatch, omdat het sap slechts 1 procent framboos en 12 procent bosbes bevat. Bovendien zit er in het sap meer suiker dan in Coca-Cola.

Pijnlijke beelden

De crisiscommunicatie is op zijn minst opmerkelijk te noemen, zie ook de . Zo weigerde Healthy People de prijs in ontvangst te nemen, wat in het programma Radar leidde tot. Wel klaagde het op zijn dat een eerdere reactie die het op de nominaties gaf, niet was meegenomen in de uitzending.

Bedonderd

De kritiek die op het Facebook-statement van Healthy People kwam, was niet mals. Kort gezegd, mensen voelden zich bedonderd door het ‘gezonde’ sapje en namen het het merk kwalijk dat het niet eerlijk is over zijn product.

Zo was er een foto te zien waarop een boze klant het pak &;bessen-frambozensap&; leeggooide in de wc.

Kritiek? In de prullenbak

Geheel in lijn met de eerdere communicatie trekt het sappenmerk zich weinig aan van de kritiek van zijn consumenten; het verwijdert die gewoon. Op de Facebook-pagina zijn de kritische reacties weggehaald. De bovenstaande bijvoorbeeld is niet meer terug te vinden, zoals zovele.

Vooral overgebleven zijn de berichten waarin critici van het product worden weggezet als zeurpieten die het etiket beter hadden moeten lezen. Precies de boodschap die het Healthy People zo graag over het voetlicht brengt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in