Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Philips bereikt doel met Spiderman

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de merkcampagne van Philips speelt Spiderman de hoofdrol. De commercial is geïnspireerd op het waargebeurde verhaal van een glazenwasser die zich verkleedt als de bekende superheld om zieke kinderen op te vrolijken. Eva Barrett, Global Head of Brand Advertising bij Philips: ‘Volgens deze man herstellen de kinderen sneller als ze worden opgevrolijkt: lachen is immers gezond. Het is een prachtig voorbeeld van hoe empathie en inzicht in mensen een verschil kan maken. Zijn benadering weerspiegelt de onze en we wilden die in het zonnetje zetten.’

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Onderzoeksbureau MeMo² liet de campagne zien aan honderd Nederlanders. Uit het onderzoek blijkt dat de merkcampagne zijn doel bereikt. De respondenten vinden de reclame opvallend (79%), onderscheidend (64%) en leuk (70%). In eerste instantie leggen mensen de link niet met Philips, maar aan het einde komt het merk duidelijk genoeg in beeld.

&;Deze commercial met een sterke emotionele invalshoek zet Philips neer als sympathiek merk&;, vertelt Cynthia Overeem van MeMo². &;De kijker krijgt een positief gevoel en kan dat associëren met Philips als aanbieder van technologie in de gezondheidszorg.&;

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in