Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema komt met loyalty-programma

De online verkopen van Hema groeien hard, zegt CMO Adriana Hoppenbrouwer, maar desondanks wil het warenhuis een digitale versnelling hoger.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hema lanceert in het eerste kwartaal van 2017 een loyalty-programma. Dat zegt directeur marketing bij Hema, Adriana Hoppenbrouwer in een interview met Tijdschrift voor Marketing. Hoe het programma er precies uit zal zien, kan zij nu nog niet vertellen.

related partner content for mobile comes here

Koppelen
De gedachte achter het loyalty-programma is dat Hema nog niet zoveel data van zijn klanten heeft. Hoppenbrouwer: ‘Doordat we klanten straks kunnen koppelen aan een login komen we meer over ze te weten en dat geeft ons de kans om ze relevante content en aanbiedingen te bieden.’

Acceleratie
De online omzet van Hema groeit hard, volgens Hoppenbrouwer, maar dat vindt ze logisch omdat Hema een achterstand heeft die ingelopen moet worden. ‘We groeien nu wel harder dan de markt, maar dat neemt niet weg dat we een versnelling moeten maken.’

Boodschappenmandje
Verder investeert Hema verder in het online platform. In juni is de website van Hema vernieuwd, maar daar valt volgens Hoppenbrouwer nog veel te verbeteren. ‘We bouwen op korte termijn een volledig nieuwe backbone die ons meer mogelijkheden biedt. Dat gaat om heel praktische zaken soms. Nu moet je als je bijvoorbeeld een taart wil kopen apart uitchecken van je andere online boodschappen. Dat gaat straks allemaal in één boodschappenmandje. Daarnaast moet ons nieuwe platform een mooiere display van producten bieden, meer inspiratie ook.’

 

Het volledige interview met Hoppenbrouwer is te lezen in Tijdschrift voor Marketing (verschijningsdatum 6 december).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in