Overslaan en naar de inhoud gaan

KesselsKramer overkill

Op Twitter werd pas wat gemopperd over de overkill aan aandacht voor KesselsKramer in Het Parool.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kan KesselsKramer er wat aan doen? Journalisten zijn lui, da’s algemeen bekend. Als bij tv-programma’s een ondernemer langs moet komen, verschijnt Hennie van der Most of Annemarie van Gaal (en sinds kort het mode-vriendinnetje van Edgar Davids). Zoeken ze een excuus-liberaal in een linkse talkshow, dan verschijnt Jort Kelder. Willen ze een allochtoon, dan zit Prem klaar. En zoeken ze een reclameman/vrouw. Ja, dan komt Kessels. Of Kramer. Of geen van beiden. Maar dan komt er wel iemand namens KesselsKramer, waar Kramer trouwens al lang niet meer z’n geld verdient.

related partner content for mobile comes here

Zo werkt het. En zo werkt het dus ook bij Het Parool.

Het gemopper op die bewuste dag – waar het stukkie over ging is iedereen al lang vergeten – is terug te voeren op twee grote vragen.

Vraag 1: Is KesselsKramer zo ontzettend goed dat dit bureau volkomen terecht al vijftien jaar lang elk jaar minstens tien keer in Het Parool staat?

Vraag 2: Heeft de Nederlandse creatieve sector gewoon niet zo heel veel te vertellen? In elk geval niet dusdanig veel dat de gemiddelde journalist (die dus een beetje lui is) zodanig prikkelt dat’ie even langs komt? Om dat nieuwe mooie reclameverhaal eens te bekijken?

Mocht er zo’n luie Parool-journalist meelezen en me vervolgens mailen: ja vrind, maar noem dan eens wat van waarde uit die creatieve sector van jullie? Wat moet ik dan zeggen?

De man/vrouw/luie journalist zoekt dan een verhaal dat beter is dan de riedel: ik ben Ben, Hans Brinker en oh ja, een knappe film over een slecht voetballand.

Een bureau van anderhalve man en een paardenkop dat al vijftien jaar lang de Nederlandse journalist-die-reclame-erbij-doet gijzelt. Wat ontzettend knap. Maar ook: wat ontzettend veelzeggend dat er in heel creatief I Amsterdam dus niet een kakelvers verhaal het verhaal van KK wat naar achteren heeft geduwd in de kaartenbakjes der luie journalisten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in