Overslaan en naar de inhoud gaan

De betaalde game app van BillaBong

Het surfkledingmerk BillaBong heeft sinds deze week een eigen iPhone-game waar je €2,39 voor moet neerleggen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meestal zijn Mobile Branded Apps gratis te downloaden. Deze branded app laat zien dat dat niet altijd het geval is. In het artikel: heb ik reeds een andere uitzondering genoemd: ‘Red Bull Air Race’ (ook €2,39). Adverteerders willen het liefst dat je branded app zoveel mogelijk wordt gedownload en bieden daarom hun game gratis aan. Uit Distimo onderzoek bleek al dat 2/3 van de iPhone app downloads gratis zijn. Brand awarness -en niet apps sales- is immers hun doelstelling. Kortom: een gratis app heeft meer bereik.

related partner content for mobile comes here

In beginne waren de meeste Mobile Branded Apps van eenvoudige aard. Om tegenwoordig echter bij het grote internationale publiek op te vallen moet je al snel een mobile game laten ontwikkelen van boven de €100.000,- Voor partijen als Volkswagen is dit geen probleem. Voor het Franse relatief onbekendere surfmerk BillaBong is dit een flink bedrag. Het sponsoren van een premium app van ervaren game ontwikkelaar Chillingo is dan een goedkopere oplossing..

Video van BillaBong Surf Trip Game

De app (voor iPhone & iPad ) is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in