Overslaan en naar de inhoud gaan

Illy neemt het op tegen de Senseo

Onlangs was bij Business Week te lezen dat Illy de koffiegenieter komt 'verlossen' van de zoete koffieshakes van Starbucks. Hoewel erg…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs was bij te lezen dat de koffiegenieter komt 'verlossen' van de zoete koffieshakes van Starbucks. Hoewel erg populair, hebben Starbucks producten weinig meer met echte koffie te maken, zo vindt het Italiaanse koffiehuis.

related partner content for mobile comes here

Ook hier komt Illy het koffiegeloof prediken. Het is echter vreemd dat er juist in koffieland Nederland geen enkel Starbucks filiaal is om tegen te concurreren. De vraag is daarom gerechtvaardigd of de grootste Nederlandse concurrent van Illy niet het vertrouwde Senseo-apparaat op het aanrecht is.

Starbucks kwam dit jaar de binnen als de op één na grootste stijger. De mega-keten heeft 11.200 verkooppunten, verspreid over 37 landen.

Opmerkelijk: het hoofdkantoor van Starbucks voor Europa is sinds 2002 gevestigd in Amsterdam. In het Westelijk Havengebied zijn tevens de koffiebranderij en het distributiecentrum te vinden. Er zijn echter nog nooit vestigingen in Nederland geopend.

Alhoewel, er is één Nederlandse Starbucks vestiging: in het Nike kantoor te Hilversum. Door de was men daar echter gedwongen de deuren te sluiten voor bezoekers. De Nederlandse fans blijven daarom om Starbucks vestigingen (mits dit geen viral van Starbucks zelf is?).

Starbucks durft voorlopig in ieder geval de grote stap niet aan. Misschien heeft het bedrijf lessen getrokken uit de , die zich enkele jaren geleden uit Nederland moest terugtrekken.

Illy neemt de stap wel. Onder de naam 'Espressamente' wordt in oktober het eerste verkooppunt geopend in Rotterdam. Met een strakke, moderne inrichting moet de zaak een sfeer van Italiaanse kwaliteit uitstralen.

De Italianen onderscheiden zich van de Amerikanen door zich te profileren als 'productfreaks'. Het product staat centraal, alles draait om pure koffie. Van de bonen tot de schuimlaag. Illy richt zich op de echte koffieliefhebber.

Volgens werkt Illy's Espressamente met barista's, meesterkoffiemakers die opgeleid zijn aan de Università del Caffè in het Italiaanse Triëst. Geen zoetigheid, geen wireless internet en geen community. Gewoon de beste koffie, dat is het devies.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in