Overslaan en naar de inhoud gaan

Merknaam minder belangrijk bij home electronics

Voor steeds minder consumenten is de merknaam van home electronics belangrijk bij de aanschaf. Dit blijkt uit een onderzoek van Vertis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Anno nu vindt 29% van de volwassen consumenten de merknaam na de prijs het belangrijkste criterium. In 2004 was dit nog 40%. Daarentegen is korting voor 19% van de ondervraagden doorslaggevend, waar dat percentage bij eerder onderzoek 15% was. Op zich is dit gezien de economische situatie niet verrassend maar je zou verwachten dat consumenten gaan voor de 'best buy', oftewel een product van een bekend en vertrouwd merk voor een lage(re) prijs. Niet dus.

related partner content for mobile comes here

Voor het onderzoek zijn 3.000 Amerikaanse consumenten telefonisch en via internet benaderd. Helaas zijn binnen dit onderzoek geen Europese cijfers bekend, maar die zullen waarschijnlijk niet veel afwijken.

Meer onderzoeksresultaten zijn te vinden op de site van .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in