Cadillac zoekt de jeugd
Marketing in de autobranche heeft het moeilijk. Eerder deze week passeerden al de zoektochten van Mercedes en van Toyota. Maar hun stappen verbleken bij die van Cadillac.
De wanhoop was Cadillac nabij: het richten op de (baby)boomers bracht onvoldoende op. Jongeren lieten de wagen links liggen. Dus na vier jaar werd het tijd om de Break Through-campagne rond Led Zeppelins jaren zeventig-hot Rock and Roll naar het reclamemuseum te verwijzen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVandaag begint Cadillac met de nieuwe 'Life. Liberty. And the Pursuit'-campagne, bedacht door het nieuwe, hippe bureau Modernista die ook Napster en MTV aan een nieuw imago hielp.
Het doel is meer 'lust' te brengen in het oude merk. Marketing director Liz Vanzura was hooglijk 'verbaasd' uit onderzoek te moeten opmaken dat jongeren wel de luxe merken BMW en Lexus pruimen, maar niet de Cadillac.
De gemiddelde koper is 59 jaar, en dat valt nog mee, want het was tot voor kort 64. En de verkopen daalden met 9 procent in het afgelopen halfjaar. dus de nood is hoog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid