Overslaan en naar de inhoud gaan

Cadillac zoekt de jeugd

Marketing in de autobranche heeft het moeilijk. Eerder deze week passeerden al de zoektochten van Mercedes en van Toyota. Maar hun stappen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing in de autobranche heeft het moeilijk. Eerder deze week passeerden al de zoektochten en . Maar hun stappen verbleken bij die van Cadillac.

related partner content for mobile comes here

De wanhoop was nabij: het richten op de (baby)boomers bracht onvoldoende op. Jongeren lieten de wagen links liggen. Dus na vier jaar werd het tijd om de Break Through-campagne rond Led Zeppelins jaren zeventig-hot Rock and Roll naar het reclamemuseum te verwijzen.

Vandaag begint Cadillac met de nieuwe 'Life. Liberty. And the Pursuit'-campagne, bedacht door het nieuwe, hippe bureau die ook Napster en MTV aan een nieuw imago hielp.

Het doel is meer 'lust' in het oude merk. Marketing director Liz Vanzura was hooglijk 'verbaasd' uit onderzoek te moeten opmaken dat jongeren wel de luxe merken BMW en Lexus pruimen, maar niet de Cadillac.

De gemiddelde koper is 59 jaar, en dat valt nog mee, want het was tot voor kort 64. En de verkopen daalden met 9 procent in het afgelopen halfjaar. dus de nood is hoog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in