NIGZ wil geld Heineken voor onafhankelijk fonds
Het NIGZ haakt in op de reclamecampagne van Heineken, waarin de consument aan het denken moet worden gezet over zijn alcoholgebruik. De boodschap: ‘Besef goed wat alcohol met je doet’.
Het NIGZ schrijft vandaag in een open brief dat het initiatief van Heineken een ‘belangrijke stap’ is. Maar volgens het instituut is er meer nodig. Het instituut wil een integrale aanpak met gemeenten, scholen, horeca en sportclubs. Een onafhankelijk fonds kan daar een rol in spelen, stelt de NIGZ.
Directeur Hans Krosse van het NIGZ: ‘In Duitsland wordt een deel van de accijns in een fonds gestort en draagt het bedrijfsleven ook bij. Uit dat fonds wordt voorlichting gefinancieerd.’ Het NIGZ hoopt van Heineken 10 miljoen euro te ontvangen. ‘Dan kunnen we de komende vier jaar aan de slag’, aldus Krosse. Hij hoopt dat ook andere bedrijven zich bij het fonds aansluiten (ANP).
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaLees meer op Adfoblog
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid