Overslaan en naar de inhoud gaan

NIGZ wil geld Heineken voor onafhankelijk fonds

Het Nationaal Gezondheidsinstituut NIGZ wil dat bierbrouwer Heineken samen met het ministerie van Volksgezondheid een onafhankelijk fonds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het NIGZ haakt in op de reclamecampagne van Heineken, waarin de consument aan het denken moet worden gezet over zijn alcoholgebruik. De boodschap: ‘Besef goed wat alcohol met je doet’.

related partner content for mobile comes here

Het NIGZ schrijft vandaag in een open brief dat het initiatief van Heineken een ‘belangrijke stap’ is. Maar volgens het instituut is er meer nodig. Het instituut wil een integrale aanpak met gemeenten, scholen, horeca en sportclubs. Een onafhankelijk fonds kan daar een rol in spelen, stelt de NIGZ.
Directeur Hans Krosse van het NIGZ: ‘In Duitsland wordt een deel van de accijns in een fonds gestort en draagt het bedrijfsleven ook bij. Uit dat fonds wordt voorlichting gefinancieerd.’ Het NIGZ hoopt van Heineken 10 miljoen euro te ontvangen. ‘Dan kunnen we de komende vier jaar aan de slag’, aldus Krosse. Hij hoopt dat ook andere bedrijven zich bij het fonds aansluiten (ANP).

Lees meer op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in