Overslaan en naar de inhoud gaan

Media-industrie groeit door breedband en games

De wereldwijde entertainment- en media-industrie zal naar verwachting met gemiddeld 6,6 procent per jaar groeien naar 1,8 biljoen dollar in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt PricewaterhouseCoopers (PwC) in haar recent verschenen publicatie Global Entertainment and Media Outlook: 2006‒2010. Ook het aantal mobiele telefoonabonnementen neemt de komende vijf jaar nog fors toe. Azië Pacific is nog steeds de snelst groeiende regio dankzij explosieve groei in China en India.

related partner content for mobile comes here

PwC concludeert verder dat de groei van online consumentenbestedingen explosief is. Digitale technologieën, vooral breedbandinternet en mobiele toepassingen, worden steeds gebruiksvriendelijker en lucratiever als distributiekanaal, en veranderen de manier waarop consumenten omgaan met entertainment- en mediacontent. In 2005 zou op wereldwijde schaal 19 miljard dollar zijn uitgegeven via online en draadloze kanalen. Dit bedrag neemt in 2010 toe tot maar liefst 67 miljard.

PwC verwacht dat Azië, met een jaarlijkse groei van 9,2 procent de snelst groeiende regio zal blijven voor de entertainment- en media-industrie. Ook de Oost Europese landen in de EMEA regio (Europa, Midden-Oosten, Afrika) en de Latijns Amerikaanse landen zullen de komende vijf jaar een bovengemiddelde groei realiseren. De Verenigde Staten blijft weliswaar de grootste regionale markt, maar de jaarlijkse groei blijft hier met 5,6 procent de komende vijf jaar achter bij andere regio’s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in