Media-industrie groeit door breedband en games
Dat meldt PricewaterhouseCoopers (PwC) in haar recent verschenen publicatie Global Entertainment and Media Outlook: 2006‒2010. Ook het aantal mobiele telefoonabonnementen neemt de komende vijf jaar nog fors toe. Azië Pacific is nog steeds de snelst groeiende regio dankzij explosieve groei in China en India.
PwC concludeert verder dat de groei van online consumentenbestedingen explosief is. Digitale technologieën, vooral breedbandinternet en mobiele toepassingen, worden steeds gebruiksvriendelijker en lucratiever als distributiekanaal, en veranderen de manier waarop consumenten omgaan met entertainment- en mediacontent. In 2005 zou op wereldwijde schaal 19 miljard dollar zijn uitgegeven via online en draadloze kanalen. Dit bedrag neemt in 2010 toe tot maar liefst 67 miljard.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaPwC verwacht dat Azië, met een jaarlijkse groei van 9,2 procent de snelst groeiende regio zal blijven voor de entertainment- en media-industrie. Ook de Oost Europese landen in de EMEA regio (Europa, Midden-Oosten, Afrika) en de Latijns Amerikaanse landen zullen de komende vijf jaar een bovengemiddelde groei realiseren. De Verenigde Staten blijft weliswaar de grootste regionale markt, maar de jaarlijkse groei blijft hier met 5,6 procent de komende vijf jaar achter bij andere regio’s.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid