Overslaan en naar de inhoud gaan

Teleurgestelde klanten

Veel bedrijven investeren nog te weinig in after sales.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoek laat zien dat door creatieve after sales de loyaliteit en koopbereidheid van klanten enorm stijgt. Daarbij liggen de verkoopkosten voor bestaande klanten vaak een factor vijf lager dan voor nieuwe klanten. Toch is after sales in Duitse bedrijven geen vanzelfsprekendheid, al zijn de verschillen per branche groot.

related partner content for mobile comes here

De auto- en verzekeringsbranches bijvoorbeeld, zijn goed bezig. Maar in veel branches zijn slechte telefonische bereikbaarheid, lange wacht- en reactietijden en incompetente advisering aan de orde van de dag. Gevolg? Teleurgestelde klanten die weglopen naar concurrenten.

Aftersalesservice heeft tot doel de klanttevredenheid te verhogen, vertrouwen op te bouwen, klantendata te genereren en de klant aan de onderneming te binden, voor herhalingsaankopen en cross-selling. Hoe? Met (per branche/bedrijf) verschillende services, zoals advieshotlines, technische support, nooddiensten, welkomsttelefoontjes, mailings met informatie, aanbiedingen, klanttevredenheidsonderzoek en - heel belangrijk! - klachtenmanagement.

Bron: Direkt marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in