Teleurgestelde klanten
Onderzoek laat zien dat door creatieve after sales de loyaliteit en koopbereidheid van klanten enorm stijgt. Daarbij liggen de verkoopkosten voor bestaande klanten vaak een factor vijf lager dan voor nieuwe klanten. Toch is after sales in Duitse bedrijven geen vanzelfsprekendheid, al zijn de verschillen per branche groot.
De auto- en verzekeringsbranches bijvoorbeeld, zijn goed bezig. Maar in veel branches zijn slechte telefonische bereikbaarheid, lange wacht- en reactietijden en incompetente advisering aan de orde van de dag. Gevolg? Teleurgestelde klanten die weglopen naar concurrenten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAftersalesservice heeft tot doel de klanttevredenheid te verhogen, vertrouwen op te bouwen, klantendata te genereren en de klant aan de onderneming te binden, voor herhalingsaankopen en cross-selling. Hoe? Met (per branche/bedrijf) verschillende services, zoals advieshotlines, technische support, nooddiensten, welkomsttelefoontjes, mailings met informatie, aanbiedingen, klanttevredenheidsonderzoek en - heel belangrijk! - klachtenmanagement.
Bron: Direkt marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid