Overslaan en naar de inhoud gaan

Film op abri's

Buitenmediabureau JCDecaux heeft vanaf donderdag 13 juli twee abri's in Amsterdam (op Leidseplein en Rembrandtplein) voorzien van een 19…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Buitenmediabureau heeft vanaf donderdag 13 juli twee abri's in Amsterdam (op Leidseplein en Rembrandtplein) voorzien van een 19 inch LCD-scherm.

related partner content for mobile comes here

De schermen worden gebruikt om trailers van nieuwe films te vertonen. Op dit moment draait een voorproefje van Pirates of the Caribbean; Dead Man's Chest.

Adverteerders kunnen de schermen in combinatie met het filmnetwerk van JCDecaux inzetten voor hun campagne. Het is nieuw voor Nederland, maar de mogelijkheid werd al eerder door JCDecaux in Engeland geintroduceerd (via ) .

Het bedrijf heeft kennelijk nagedacht over de locaties: in de buurt van het Leidseplein en Rembrandtplein zitten een paar grote bioscopen...

Ook concurrent Viacom experimenteert met digitale beelden op grote schermen op drukke locaties: het bureau plaatste enige tijd geleden een megascherm op Utrecht CS. Lees het artikel dat eerder op Molblog verscheen. Treinreizigers worden vanaf nu ook op het station vermaakt met infotainment en reclame.

Viacom meent dat buitenreclame gericht op de massa de laatste goedwerkende vorm van massacommunicatie is. Het bedrijf zet fors in op de grote LED-schermen. JCDecaux lijkt een zelfde mening toegedaan met deze filmabri's.

Hebben de bureaus gelijk, is de consument - in tegenstelling tot televisiecommercials op de beeldbuis- wel te porren voor hetzelfde soort push-boodschappen vanuit een abri?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in