Overslaan en naar de inhoud gaan

PepsiCo ontwikkelt gezonde bakolie voor eigen producten

In het kader van Pepsico International's nieuwe gezondheidsbeleid Taste for Tomorrow heeft PepsiCo een speciale zonnebloemolie ontwikkeld,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het kader van International's nieuwe gezondheidsbeleid heeft PepsiCo een speciale zonnebloemolie ontwikkeld, SunSeedTM genaamd.

related partner content for mobile comes here

Door de hartige snacks te bakken in deze zonnebloemolie zegt het voedingsmiddelenbedrijf in staat te zijn om dit jaar in de de percentages verzadigd vet bij meer dan 45 producten van de merken Lay's, Smiths en Cheetos met 50 procent tot 77 procent te verlagen.

Zo schrijft PepsiCo in een persbericht, maar het voedingsmiddelenbedrijf voegt gelijk de daad bij het woord: deze week komen hier de vernieuwde Lay's chips op de markt met 50 procent minder verzadigd vet dan andere aardappelchips. Daarna volgen vernieuwde producten binnen Smiths en Cheetos, bereid met 77 procent minder verzadigd vet dan voorheen.

Naast vermindering van het percentage verzadigd vet bestaat de vernieuwing uit reductie van calorieën, zout en kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen bij een groot aantal producten.

Smaak, groei en gezondheid, daar gaat het nu om bij PepsiCo, het bedrijf heeft als nieuwe merkwaarde 'de keuze voor een verantwoorde levenstijl vergemakkelijken'.

'Geen concessies aan smaak en continue productverbetering' zijn de belangrijkste van de vijf pijlers van het beleid Taste for Tomorrow. De andere drie: een uitgebreide keuze aan lekkere producten bieden en heldere informatie verstrekken.
PepsiCo voert merken als Pepsi Cola, 7-up (frisdranken) Tropicana (vruchtensappen), Gatorade (sportdranken), Lay's, Smiths, Doritos, Cheetos, Snack-a-Jacks, Duyvis (hartige tussendoortjes) en Quaker HO Havermout en Cruesli (ontbijtgranen).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in