Ilse pakt ook Kieskeurig
Ilse Media koopt Kieskeurig en zet er direct een eigen directeur neer: Bert Wiggers. Want Ilse ziet grote mogelijkheden voor synergie met haar bestaande sites.
In het overnamebericht staat dat Kieskeurig een jaaromzet heeft van 2,5 miljoen euro met 25 personeelsleden. Uitgaande van 60.000 euro kosten per personeelslid maakt het echtpaar Janet Sellis en Henri Hoetink een keurige winst.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWat de overname Ilse kostte? Wordt niet bekendgemaakt. Maar ga ervan uit dat de oprichters een bedrag met 6 nullen incasseren. Om met John de Mol te spreken: een deal is goed als twee partijen blij zijn. Dus ook Ilse deed een goede zaak, met moeder Sanoma die straks Kieskeurig aan de Libelle-lezers kan presenteren.
Ilse kan, in combinatie met de andere sites, er nog veel meer uithalen. Met Kieskeurig komt ze hoger in de e-commerce keten dan met sites die enkel advertenties scoren zoals Nu.nl, en ook 'hoger' dan Startpagina met de vele betaalde links.
Ilse heeft al jaren een goed acquisitiebeleid. Wel duurt het lang met het goed combineren van al die dingen. Dat is toch moeilijker dan je zou denken. Vandaar dat Ilse er Wiggers direct op zet. Die mag samen met het echtpaar aan synergie gaan werken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid