Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes: terug naar de kern

Bijna een marketingcrisis. Dat beeld blijft hangen uit de opluchting waarmee DaimlerChrysler-voorzitter Dieter Zetsche naar buiten treedt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zetsche gaf de Deutsche Presse-Agentuer (DPA) een interview en daaruit plaatst .

related partner content for mobile comes here

Mercedes bevroeg honderden marketingmanagers, dealers en klanten naar de kernwaarden van hun auto. De uitslag was verbijsterend, qua open deur dan: kwaliteit, comfort en veiligheid, daar gaat het om. Daimler-Benz keek nog eens in de achteruitkijkspiegel en zag: potverdorie zeg, precies wat we in de vorige eeuw altijd hebben uitgedragen.

Dus heet het in het interview: terug naar de wortels, terug naar de kern, terug naar de oorsprong van Mercedes-Benz. Of in een brief aan medewerkers en dealers: "Klanten moeten bij ons weer het gevoel krijgen dat de rode loper voor hen wordt uitgerold." Of in de woorden van de baas. Klanten moeten weer gaan zeggen: " Ich love my Mercedes."

En het nog wat door alcoholica verlichte hoofd denkt aan: "Ich bin ein Berliner." En aan Janis Joplin: " So oh lord, wont you buy me a Mercedes Benz?" En een ander plaatje: "Ik ben zo blij dat ik je niet vergeten ben, dat ik nog zoveel kleine dingen van je ken..."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in