Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken sponsort mobiele app die meet of je dronken bent

Onderdeel corporate responsability.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken in de VS is gaan samenwerken met Alcohoot, een apparaatje dat via je mobiele telefoon meet of je dronken bent. Heineken is als exclusieve biersponsor aan het meetinstrument verbonden, maar niet als enige drankmerk. Ook Pernod Ricard werkt samen met de makers van de alcoholmeter.

related partner content for mobile comes here

Heineken wil met het sponsorschap verder gaan dan alleen te zeggen dat mensen verantwoordelijk moeten drinken. Het ondersteunt nu ook technologie die daaraan bijdraagt.

Militairen

Het heeft daarvoor onder meer zijn werknemers ingezet, die het device hebben gepromoot bij verkopers van Heineken bier. Ook besteedt het op zijn site onder de tag ‘thought leadership’ uitgebreid aan de Alcohoot en de makers ervan, twee oud-militairen uit Israël.

Met de Alcohoot, die 99.99 dollar kost, kunnen mensen blazen en kijken of hoeveel ze hebben gedronken. Het apparaatje, dat wordt verbonden met de mobiele telefoon via de hoofdtelefoonaansluiting, meet het alcoholpromillage.

Morning after quiz

De app geeft nabijgelegen taxistandplaatsen aan, voor als je niet meer kunt rijden, of koffiehuizen om wat te nuchterder te worden. Ook brengt hij je drinkgedrag in kaart en geeft hij aanbevelingen voor ‘positieve’ drinkgewoontes.

De morning after kunnen mensen een quiz doen om te beschrijven hoe ze zich voelen. Heeft iemand een kater dan zal de app aanbevelen de volgende keer wat minder te drinken.

Besturen

Het apparaatje maakt gebruik van dezelfde technologie als de politie, claimen de makers, hoewel er wel een disclaimer in de app aangeeft dat de Alcohooter geen uitsluitsel kan geven of je een motorvoertuig kunt besturen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in