Overslaan en naar de inhoud gaan

Zendermanager Kees Toering verlaat de NPO

Toering zegt na 19 jaar NPO toe te zijn aan een nieuwe stap in zijn loopbaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kees Toering, zendermanager van NPO Radio 2 en NPO Radio 5 Nostalgia, vertrekt per 1 januari bij de Nederlandse Publieke Omroep. De NPO meldt dat &;in goed overleg is besloten zijn werkzaamheden per 1 oktober over te dragen aan waarnemend zendermanager Jurre Bosman&;. Toering zegt dat het na 19 jaar bij de NPO het juiste moment is om iets anders te gaan doen. ‘NPO Radio 2 , NPO Radio 5 Nostalgia én de Top 2000 staan er uitermate goed voor. Een mooi moment om met een gerust hart te vertrekken. Wat ik nu ga doen, weet ik nog niet precies. Daar ga ik me de komende tijd op bezinnen. Plannen genoeg en ambities te over.’

Volgens Jan Westerhof, directeur Radio bij de NPO, heeft Kees Toering een grote bijdrage geleverd aan de groei en het succes van de zenders: ‘NPO Radio 2 is al jarenlang een van de best beluisterde radiostations van Nederland met meer dan 2,5 miljoen luisteraars. De programmering van NPO Radio 5 Nostalgia is begin dit jaar uitgebouwd naar zeven dagen in de week en groeit in populariteit. Daarnaast is de Radio 2 Top 2000, waarvan Kees de geestelijk vader is, niet meer weg te denken als één van de grote media-evenementen in Nederland.’

Onder Toerings leiding haalden NPO Radio 2 en de programma&;s van die zender vele Marconi Awards binnen en werd Toering zelf in 2001 verkozen tot Radioman van het Jaar.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in