Uber trekt brein achter campagnes Obama aan
David Plouffe, de campagneleider van Barack Obama tijdens de Amerikaanse verkiezingen in 2008 en 2012 mag hetzelfde kunstje doen voor Uber, de veelbesproken taxidienst.
De nieuwe werkgever van Plouffe, taxi-app Uber, beschouwt hem als zijn eigen campagneleider’. Uber-ceo Travis Kalanick noemt Plouffe een ‘strategische denkpartner’.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaPlouffe, die tot 2013 in dienst bledef als adviseur van de Amerikaanse president, wordt verantwoordelijk voor het uitzetten van het strategische- en het communicatiebeleid.
Uber kan de diensten van Plouffe goed kunnen gebruiken. De taxidienst stuit heftig verzet uit de traditionele taxwereld, onder meer in Amsterdam, en profiteert daar ook nog van.
Bovendien voert Uber een heftige concurrentiestrijd met concurrerende diensten in de VS zoals Lyft. Op CommunicatieOnline was vorige week al te lezen welke 'dirty tricks'daarbij worden gebruikt.
Uber is reeds actief in meer dan 170 steden verspreid over zesendertig landen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid