Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagnerapport: 'Het gaat over sport, maar van wie is het?'

De commercial die They maakte voor 'Sport daar geef je om' van KNVB Eredivisie en NOC*NSF wordt goed gewaardeerd. Maar wat de boodschap nou…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna niets dan lof en een dikke 7,2 voor de commercial van een minuut, die reclamebureau They maakte voor een gezamenlijk initiatief van KNVB Eredivisie en NOC*NSF. Het kan zijn dat u een 7,2 slechts vindt klinken als een &;ruim voldoende&;, maar de campagnedatabase van onderzoeksbureau komt uit op een gemiddeld cijfer van 6,3. Bijna een heel punt hoger, dat is dus een mooi rapportcijfer.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit het onderzoek in het kader van &;Campagnerapport&;, een samenwerking tussen Adformatie en onderzoeksbureau Memo2. Om tot het rapportcijfer te komen, werden 92 respondenten bevraagd.

De campagne scoort dan ook fors bovengemiddeld op de waarden &;Passendheid&;, &;Is leuk&;, &;Spreekt mij persoonlijk aan&;, &;Onderscheidt zich&; en &;Is geloofwaardig&;. De respondenten vinden de commercial niet opvallender dan gemiddeld en ook wat betreft de factor &;Vertelt mij iets nieuws&;, wijkt de campagne niet af van de benchmark van Memo2.

Ondanks de uitstekende resultaten hierboven, geeft een aantal respondenten aan dat ze niet zo goed weten waar de commercial voor is:

  • &;Het gaat over sport, maar van wie is het? Dat blijf ik me de hele commercial afvragen.&;
  • &;Ik heb geen idee wat deze reclame als doel heeft.&;

Luna Checa, junior media researcher bij Memo2 concludeert: &;De commercial van de KNVB, Eredivisie en NOC*NSF wordt erg goed gewaardeerd, op vrijwel alle aspecten. Voornamelijk de geloofwaardigheid en het algemene rapportcijfer pieken boven de MeMoBenchmark uit. Ondanks de hoge score op boodschapoverdracht blijkt uit de spontane toelichtingen echter dat niet heel veel Nederlanders exact begrijpen wat de specifieke boodschap van de commercial is.&;

 Andere spontane toelichtingen die respondenten op de commercial gaven:

  • &;Alweer een sportreclame, maar wel weer eens iets anders dit keer.&;
  • &;Fantastische commercial, benadrukt waar we echt waarde aan moeten hechten!&;
  • &;Dit zijn mijn broertje, mijn vader, mijn kinderen later.&;
  • &;Niet alleen de mooiste mensen worden gebruikt, maar je ziet mensen zoals jij en ik!&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in