Overslaan en naar de inhoud gaan

Case: hoe Ziggo een viral hit scoorde met bizarre verdwijntruc op terras

Ziggo experimenteerde voor de activatie van haar internetklanten met een 'social film'. Met resultaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het internet kent vele bedreigingen, zoals virussen die zich in de computer nestelen en schade aanbrengen aan foto’s of documenten. Of spyware, waarmee hackers  persoonlijke gegevens proberen te onderscheppen. Het bewustzijn over de beveiliging tegen de gevaren op Internet is laag. Terwijl de risico&;s voor de gebruikers groot zijn.

related partner content for mobile comes here

In de maanden juni en juli liep Ziggo&;s &;Kracht van Internet-campagne&;. Doelstelling van de campagne was bestaande klanten te informeren overde voordelen van Ziggo’s internetproduct, zoals snelheidsverhoging, WifiSpots en Internetbeveiliging, en hen te activeren om hier daadwerkelijk gebruik van te maken. Als onderdeel van deze campagne werd besloten om te experimenteren met een &;social film&;.

Uitdaging
Ontwikkel een online campagne die  klanten informeert over en activeert op Internetbeveiliging van Ziggo en de potentie heeft om viral te gaan.

Doelstelling
Mensen bewust maken van het feit dat het niet moeilijk is om iemands computer binnen te dringen. Binnen no time kan er een hoop schade worden aangericht. 

Strategie
Nietvermoedende mensen die met hun laptop aan het werkop een vol terras, krijgen een verrassende voorstelling voorgeschoteld. Een sexy dame klimt op tafel en doet haar best om één van de mannen achter de laptop te verleiden. Plotseling valt er een doek over haar heen. Het blijkt een verdwijntruc die live werd uitgevoerd in samenwerking met een bekende illusionist. Even later duikt de dame weer op, op een verrassende plek: ze zit gevangen in de laptop van de man die op het terras aan het werk was. Boodschap aan de nietsvermoedende internetter: voor je het weet, zit er iemand in je computer. Zorg daarom voor internetbeveiliging.

Media
Tv, radio, banners en 1-op-1 communicatie. Voor de activitatie werd de viral ingezet die is geplaatst op Youtube en werd verspreid via de Facebook en Twitter accounts van Ziggo. De campagne werd ondersteund met
PR-onderzoek (uitgevoerd door Ruigrok-Netpanel) waaruit blijkt dat het internetgebruik van een groot deel van de Nederlanders nog steeds onveilig is.

De resultaten
In totaal is de film meer dan 400.000 keer bekeken.  Daarmee staat het in YouTube Ads Leaderboard van juli op één. De video werd 1530 keer geliked, 678 gedeeld en kreeg veel positieve comments. In de media werd de video is opgepikt door onder anderen Telegraaf, Dumpert, Froot en Marketing Facts (als het Viral Friday item).
Daarnaast waren er op de website 
ruim 50.000 extra views van Ziggo klanten. Dit resulteerde in een verdubbeling van het aantal huishoudens dat internetbeveiliging gebruikt.

Case omschrijving Ziggo - De kracht van internet 
Opdrachtgever: Ziggo. Robert-Jan Meijers / Hestia Meijer / Simcha Meijer / Ilse    Kleuver
Campagne: De kracht van Internet - Internetbeveiliging

Creatief bureau: Ride. Edwin Tromp / Rosanne de Jong / Tomas Rouw / Jet Alleman
Productie: Czar. Jonathan Elbers / Rogier van der Ploeg / Willem Bos
Illusie: Magnus Utopia. Marcel Kalisvaart / Natasja Bode

Ook leuk om te zien, de video van &;the making off&;.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in