Overslaan en naar de inhoud gaan

Manon Colson start eigen contentbureau

‘Ik heb als sportverslaggever bij Helden een fantastische tijd gehad, maar wilde een nieuwe uitdaging.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na ruim zestien jaar sportjournalistiek richt Manon Colson (38) een eigen contentbureau op: ‘, inhoud voor merk en media’. Naast het maken van mediaproducties is ze inzetbaar voor het creëren en uitvoeren van content voor merken, sponsoren, evenementen, creatieve bureaus en organisaties.

related partner content for mobile comes here

De afgelopen drie jaar werkte Colson als chef redactie van Helden Magazine, samen met hoofdredacteuren Frits en Barbara Barend. Sinds januari is Helden weer volledig in handen van de familie Barend, afgelopen mei vierden ze hun vijfjarig jubileum. Colson vertrok in februari van dit jaar, zowel bij Helden als bij uitgever Sanoma Media.

Vóór Helden werkte Manon Colson als verslaggever van de tijdschriften Sportweek, later NUsport en Procycling, waar ze zich vooral toelegde op de sporten wielrennen en schaatsen.

Colson: ‘Ik heb als sportverslaggever en als chef redactie bij Helden een fantastische tijd gehad. Samenwerken met de familie Barend was een geweldige ervaring, die me in meerdere opzichten rijker heeft gemaakt. Toch wilde ik een nieuwe uitdaging.’

‘Content, ik noem het trouwens liever inhoud, moet je creëren en niet sponsoren, zoals nu zo vaak gebeurt. Dat levert alleen maar een glimmende plastic variant van inhoud op. Ik geloof dat mensen zoals ik, met journalistieke vaardigheden, een doorslaggevende rol kunnen spelen in het ontwikkelen van die zo gewilde authentieke inhoud.’

Overigens blijft Colson in de toekomst wel als freelancer aan Helden Magazine verbonden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in