Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-stunt: chef-koks koken sjiek de friemel met McDonald’s-producten

McDonald’s start pr-campagne om van goedkoop en ongezond imago af te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

McDonald’s heeft in New York een diner georganiseerd voor journalisten, bloggers en influencers, waarbij beroemde chef-koks met ingrediënten van het fastfood-restaurant een menu maakten.

related partner content for mobile comes here

Op tafel kwamen onder meer een Kung Pao Kip, ofwel een Chicken McNuggets overgoten met zoetzure saus en gegarneerd met peterselie. Gnocchi, gemaakt van Franse frietjes, geserveerd met en een slow-cooked beef en een fruitsaus uit een smoothie-mix. Als toetje een "biznut" een soort biscuit-donut, zo .

Trasformerend

Het evenement was aangekondigd als ‘een transformerende eetervaring van fast food tot goed en snel geserveerd eten’.

De gerechten zijn niet bedoeld voor de McDonald’s-restaurants, maar onderdeel van een campagne van McDonald’s om de reputatie van goedkoop en ongezond voedsel van zich af te schudden. In een tijd waarin de Amerikanen meer aandacht besteden aan wat ze eten, probeert het bedrijf de publieke opinie bij te buigen via reporters, bloggers en andere zogenaamde "beïnvloeders". Zij mochten proeven.

Sterk bewustzijn

CEO Don Thompson zei begin dit jaar: ‘We moeten ervoor zorgen dat het voedsel relevant is en dat er een sterk bewustzijn is dat McDonald&;s een restaurant is dat vers voedsel bereidt van hoge kwaliteit.’

Dat wordt nog lastig, aldus AP, gezien de resultaten uit het verleden. De salades die het introduceerde als gezonde variant vormen slechts 2 tot 3 procent van de totale verkoop.

Angus-hamburgers

Bovendien haalde de keten vorig haar Fruit & Walnut-salade en premium Angus-hamburgers van de menukaarten af omdat de klanten van McDonald’s de vijf dollar die ervoor werden gerekend te hoog vonden, aldus analisten.

Eerder deze week dat concurrent Burger King zijn ‘gezonde’ en minder vette frietjes, de Satisfries,  de nek omdraait vanwege tegenvallende verkopen.

Blijkbaar kom de fastfood-bezoeker niet voor gezond voedsel.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in