Overslaan en naar de inhoud gaan

Angelique de Hont volgt Sabine Bijleveld op als coo Publicis Nederland

Arjan Kapteijns, sinds 1 augustus ceo van Publicis Groep Nederland, gaat de groep leiden samen met Angelique de Hont.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sabine Bijleveld, de afgelopen zeven jaar coo van Publicis Nederland en sinds 2,5 jaar ook managing director van Compasso, verlaat Publicis Nederland wegens &;verschil van inzicht in het te voeren beleid&;.

related partner content for mobile comes here

Bijleveld: &;Dat klopt, we hebben een andere manier van werken en stijl, wat niet op elkaar aansluit. Ik draag Publicis en Compasso een warm hart toe, er werken heel goede mensen en ik ben nog druk met een pitch voor Compasso waarvan ik hoop dat we hem winnen. Daarna neem ik even een agendaloze tijd om te kijken wat ik hierna ga doen.

Ook cfo Richard Veenstra vertrekt. Zijn taken en verantwoordelijkheden worden overgedragen aan Jan Uitendaal die als cfo van zowel Saatchi & Saatchi als Leo Burnett al jaren werkzaam is voor de Publicis Groep.

De managementwijzigingen vloeien voort uit de beslissing om de activiteiten van Publicis en Saatchi & Saatchi I Leo Burnett onder één management te brengen. De eerste stap was de van Arjan Kapteijns, per 1 augustus, tot ceo van Publicis Groep Nederland. Hij was sinds 2009 ceo van Saatchi & Saatchi I Leo Burnett Nederland en voegde Publicis Groep toe aan zijn verantwoordelijkheden. Jack de Graaff verliet Publicis Groep Nederland, na bijna negen jaar.

Arjan Kapteijns licht toe: &;Doel hiervan is het bewerkstelligen van meer synergie en efficiency door waar mogelijk resources te delen. De bureaus behouden hun eigen specialismen en identiteit maar door intensiever met elkaar samen te werken, kunnen we klanten bieden waar ze behoefte aan hebben: geïntegreerde dienstverlening en/of state-of-the-art specialismen. Daarnaast hebben we te maken met een nieuwe realiteit. Klanten hebben veelal minder budget en hebben daarnaast behoefte aan meer snelheid en slagvaardigheid. Het is daarom nodig de lijnen van besluitvoering korter te maken, onze kosten te verlagen en de uitvoering te verbeteren.&;

Angelique de Hont en Arjan Kapteijns delen de verantwoordelijkheid voor Publicis, KOEN, Compasso, Found en Saatchi & Saatchi I Leo Burnett. De Hont begin dit jaar over van Selmore, waar zij managing partner en director finance & operations was en verantwoordelijk voor het opzetten en vervolgens in Selmore integreren van internetbureau Selmore Lynx.

Erik-Jan Koense, oprichter en managing director van KOEN, zal Compasso toevoegen aan zijn verantwoordelijkheden. Koense heeft de afgelopen tien jaar &KoenseSeverein en KOEN geleid en was daarvoor managing director van Proximity Amsterdam.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in