Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Kevin de Bruyne met het Down-syndroom

Verdienen atleten als ze er uitzien als mensen met het Syndroom vanDown minder aandacht?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de vraag die het Belgische bureau LDV United en de organisatoren van Special Olympics Games stellen in een in aanloop naar de European Summer Games van de Special Olympics (van 9 tot 20 september in Antwerpen).  

related partner content for mobile comes here

De Special Olympics Games, voor mensen met een geestelijke handicap, generen niet veel aandacht, met als gevolg dat er maar weinig mensen in het stadion zitten om hen toe te juichen.

In  tegenstelling tot gevierde Belgische topsporters als tafeltenniser Jean-Miche Saive, sprintster Kim Gevaert en voetballer Kevin De Bruyne voor wie mensen in grote getale komen opdraven.

De campagne moet hier verandering in aanbrengen. Doel: het taboe doorbreken van atleten met een geestelijke handicap. Want ‘een grootse prestatie verdient een groot publiek’.

Foto’s van gezichten van deze drie sporters werden bewerkt tot bijzondere foto’s, ze hebben de ogen van een ‘special olympiër’.

De drie uitingen zijn te zien in bushaltes, hangen in de abri’s van de Stad Antwerpen en Visitbrussels. Printuitingen zijn te zien de dagbladen en er is een video.

In België wonen ongeveer 165.000 mensen met een verstandelijke beperking, één op de tien Belgen heeft er in zijn directe omgeving mee te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in