Overslaan en naar de inhoud gaan

Europees logo maakt gebruik RFID zichtbaar

Een nieuw logo voor producten met RFID chips moet duidelijk maken dat het RFID product voldoet aan de Europese regels voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Retailers kunnen RFID-technologie gebruiken om bijvoorbeeld voorraadbeheer te verbeteren en diefstal te voorkomen. De toepassing ervan gaat echter gepaard met groeiende zorgen voor de privacy van mensen, die de niet of nauwelijks zichtbare RFID-chips in toenemende mate met zich meedragen. 

related partner content for mobile comes here

Met het logo beoogt  het vertrouwen in RFID technlogie te vergroten. RIFD kan volgens haar een belangrijke bijdrage leveren aan het efficienter maken en vergroten van de economie. De toepassing van de slimme chips moet echter aan heldere vooorwaarden zijn gebonden. "Consumenten moeten niet worden gevolgd via RFID-chips", vindt Kroes, "de tags moeten direct gedeactiveerd worden bij het afrekenen." Om het publiek er verder op attent te maken, moet het logo worden aangebracht op de te kopen voorwerpen met zo&;n tag.

Rapporten laten zien das de wereldwijde markt voor RFID-toepassingen in 2014 groeien tot ruim 9 miljard dollar. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in