Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen breidt verder uit in Oost-Europa

Nielsen heeft op 22 juli een aandeel van 51% verworven in de Mediaresearch Group.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiermee breidt Nielsen, wereldspeler op het gebied van marketinginformatie en onderzoek, haar positie in Oost-Europa verder uit met Tsjechië en Bulgarije.

related partner content for mobile comes here

In Europa is Nielsen actief op het gebied van kijkonderzoek voor televisie, het meten van digitale media en in het bijzonder het meten van advertentiebereik en –effect. Ze heeft daarmee een leidende positie binnen de media-industrie in belangrijke markten als België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland, Ierland, Noorwegen en Turkije.

Nielsen en Mediaresearch zullen de huidige oplossingen die Mediaresearch gebruikt voor het meten van media, blijven gebruiken om de continuïteit van de geleverde services aan televisiestations te garanderen. Tegelijkertijd krijgen klanten ook toegang tot de wereldwijd gebruikte producten en diensten van Nielsen. Mediaresearch biedt op het moment de volgende diensten: elektronisch bereiksonderzoek televisie (TV meters), monitoring internetverkeer, socio-demografische gegevens internetpopulatie (NetMonitor) en registratie mediabestedingen (Admosphere).

De overname biedt klanten van zowel Nielsen als Mediaresearch nieuwe, unieke mogelijkheden om inzicht te krijgen in hoe mensen media consumeren en welke producten ze kopen, waarmee ze klanten helpen om hun producten en diensten effectiever te vermarkten.

Over Nielsen
Nielsen Holdings N.V. (NYSE: NLSN) is een wereldspeler op het gebied van marketinginformatie en onderzoek met een leidende positie op het gebied van marketing- en consumenteninformatie, media- en bereiksonderzoek, online intelligence en mobile measurement. Nielsen is actief in ongeveer honderd landen en heeft hoofdkantoren in New York in de Verenigde Staten en Diemen in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in