Overslaan en naar de inhoud gaan

31% checkt ondanks verbod toch Facebook op het werk

Samsung deed er onderzoek naar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

31 procent van de Nederlanders checkt overdag toch regelmatig zijn Facebook-timeline, terwijl de werkgever heeft aangegeven dat dit niet mag.

related partner content for mobile comes here

Dat geldt ook voor andere toepassingen, zo concludeert naar de mate van scheiding tussen privé en werk en het gebruik van mobiele apparaten.

40 procent van de medewerkers mag Facebook niet of slechts beperkt raadplegen, maar velen doen dat toch.

Ongeveer een kwart van de ondervraagden gebruikt stiekem apps om data op te slaan in de cloud (24 procent), chat- en gespreksprogramma’s (27 procent), videostreamingdiensten (23 procent) of Twitter (22 procent).

Samsung: ‘Ze leggen een verbod tijdens werktijd doelbewust naast zich neer of gebruiken de toepassingen om werk toch gedaan te krijgen.’

Veel van deze medewerkers hebben het gevoel dat hun baas hen niet vertrouwt, zo ontdekte het merk.

51 procent van de medewerkers krijgt van de werkgever wel de volledige vrijheid bij technologiekeuzes.

Ongeveer 17 procent meent dat de werkgever ervan uitgaat dat het personeel weinig technologiekennis bezit en daardoor allerlei beperkingen oplegt.

Het zijn volgens Samsung in Nederland vooral werknemers tot 34 jaar die zich niet zo veel van het verbod aantrekken, ‘deze leeftijdsgroep is bijna tweemaal zo vaak ongehoorzaam dan gemiddeld’.

Aan het onderzoek deden 4.500 respondenten mee: 1.000 in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Benelux, 500 in Spanje en Italië.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in