Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook koopt LiveRail voor $500 miljoen

Facebook legt een half miljard dollar neer voor technologie die adverteerders helpt bij het targeten van online video.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldtvandaag. Facebook kondigde de overname op 6 juli aan, toen overigens zonder een prijs te noemen, maar volgens bronnen van Techcrunch ligt de prijs tussen $400 miljoen en $500 miljoen. LiveRail is de ontwikkelaar van technologie die merken helpt bij het targeten van online videoreclame. De 170 mensen tellende startup zou al vanaf volgende week aan de slag gaan voor Facebook.

related partner content for mobile comes here

LiveRail zou Facebook kunnen helpen om de targeting te verbeteren van de video&;s die worden vertoond in de Newsfeed, waardoor het meer adverteeerders kan trekken. Omgekeerd kan Facebook LiveRail ondersteunen met de eigen targeting van video advertenties, zowel op het web als in mobiele apps, terwijl het ook toegang biedt tot een omvangrijk klantenbestand. 

De overname volgt slecht een paar dagen op de van een eigen video advertentie oplossing, zodat het er alle schijn van heeft dat er een stevige concurrentiestrijd zal ontstaan tussen de sociale netwerken om het advertentiegeld dat straks van tv naar digitaal gaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in