IAB: ‘In 2013 was de mobile advertising omzet goed voor €14.6 miljard’


IAB Europe en IHS Technology hebben vandaag bekend gemaakt dat vorig jaar de mobile omzet uitgaves wereldwijd met 92% zijn gegroeid naar €14.6 miljard ($19.3 miljard). Zuid Amerika liet met 215% de grootste groei zien. De Verenigde Staten groeide met 122%. Vooral Mobile Display groeide met 123,4% hard. Mobile search groeide met 92,1%.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS2013 revenue gains over 2012 (€m)
2013_rev.png
Mobile Search blijft met een aandeel van 48,9% van de totale ‘mobile ad spend’ een belangrijk onderdeel van de mobile advertising uitgaves. Mobile Display Advertising heeft met een €6 miljard een aandeel van 41.5% en messaging (SMS/MMS) 9,6% (€1.4 miljard).
2013: Global mobile advertising revenue: share by region
2013_marketshare_mobile_ad.png
Het gehele rapport is hier te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid