Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 'Functionaliteit bij wearables belangrijker dan design en prijs'

Sony is favoriete wearable device merk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit recent onderzoek van blijkt dat meer van de helft (53%) van de bezoekers overweegt een wearable te komen. Driekwart hiervan wil een smartwatch aanschaffen. Hiermee is de smartwatches het meest gewilde wearable-device. 32,8% heeft interesse in smartbracelets, die vooral voor fitness worden gebruikt. Smart glasses (oa Google Glass) wordt slechts door een kwart genoemd als favoriete aan te schaffen wearable.

related partner content for mobile comes here

Momenteel heeft slechts 15% van de respondenten daadwerkelijk een wearable in bezit. 73% geeft aan dat de communicatiemogelijkheden van wearable devices de belangrijkste reden voor aankoop is. Mobile Health tracking is met 68% de tweede belangrijkste.

Sony is het meest favoriete Wearable merk onder respondenten. Gevolgd door Samsung, Google en Nike. Apple wordt  door ruim 20% van de ondervraagden genoemd, ondanks dat zij nog geen wearable devices hebben uitgebracht. Uit het onderzoek blijkt verder dat functionaliteit belangrijker is dan het design en prijs.

 

Bron:

 

*Een kleine duizend Computertotaal.nl lezers heeft meegedaan aan het onderzoek.  De cijfers zijn niet direct representatief voor heel Nederland, aangezien het onderzoek alleen gehouden onder de lezers van ComputerTotaal. Unieke bezoekers per maand 873.000; Pageviews per maand: 2.044.000. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in