Onderzoek: 'Functionaliteit bij wearables belangrijker dan design en prijs'


Uit recent onderzoek van Computertotaal.nl blijkt dat meer van de helft (53%) van de bezoekers overweegt een wearable te komen. Driekwart hiervan wil een smartwatch aanschaffen. Hiermee is de smartwatches het meest gewilde wearable-device. 32,8% heeft interesse in smartbracelets, die vooral voor fitness worden gebruikt. Smart glasses (oa Google Glass) wordt slechts door een kwart genoemd als favoriete aan te schaffen wearable.
Momenteel heeft slechts 15% van de respondenten daadwerkelijk een wearable in bezit. 73% geeft aan dat de communicatiemogelijkheden van wearable devices de belangrijkste reden voor aankoop is. Mobile Health tracking is met 68% de tweede belangrijkste.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSony is het meest favoriete Wearable merk onder respondenten. Gevolgd door Samsung, Google en Nike. Apple wordt door ruim 20% van de ondervraagden genoemd, ondanks dat zij nog geen wearable devices hebben uitgebracht. Uit het onderzoek blijkt verder dat functionaliteit belangrijker is dan het design en prijs.
Bron: Computertotaal
*Een kleine duizend Computertotaal.nl lezers heeft meegedaan aan het onderzoek. De cijfers zijn niet direct representatief voor heel Nederland, aangezien het onderzoek alleen gehouden onder de lezers van ComputerTotaal. Unieke bezoekers per maand 873.000; Pageviews per maand: 2.044.000.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid