Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes-Benz meest interactieve automerk op Facebook

Mercedes-Benz heeft met meer dan 12 miljoen interacties bij Facebook in het tweede kwartaal van 2014 de actiefste fans.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo concludeert op basis van eigen onderzoek. Het marktonderzoeksbureau vergeleek de interactie van de Facebook-fans van merken met elkaar. 

related partner content for mobile comes here

Social Bakers paste voor het eerst een nieuwe meetmethode toe. Met &;interacties per 1.000 fans&; kunnen de activiteiten van grote en kleine fangroepen nu direct met elkaar worden vergeleken.

Als het gaat om het aantal interacties  (aantal likes, shares en commentaren) van automerken per 1.000 fans in dit kwartaal, scoort KIA het beste, gevolgd door Mercedes-Benz en Hyundai.

Als er naar alle gemeten merken wordt gekeken qua interacties per 1.000 fans, scoort Citi het beste met 1.599. Kia staat met 1.395 interacties op de tweede plaats. Harley-Davidson staat op de derde plaats met 1.272

Wat betreft totale Facebookinteracties in het tweede kwartaal van 2014, dan scoort Discovery Channel het beste met: 25.507.846. daarna volgen Mercedes-Benz 12.044.432, Disney 11.578.395, MTV 9.718.044 en  Harley-Davidson 7.225.478.

De positie van Mercedes-Benz geeft aan dat zijn grote fanschare op  Facebook zich intensief met de aangeboden content bezighoudt, zo meldt Mercedes-Benz.

In juli 2014 waren er 1 miljoen volgers voor het Mercedes-Benz Instagramkanaal. Het Mercedes-Benz Instagram Account genereert maandelijks ongeveer 5 miljoen interacties.  

In Nederland

De Facebookpagina van Mercedes-Benz Nederland heeft volgens Social Bakers bijna 200.000 fans, 35.000 volgers op Twitter en op Nederlandse Linkedin-pagina van Mercedes-Benz zijn bijna 10.000 mensen te vinden.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in