Overslaan en naar de inhoud gaan

PR is vrouwenvak, maar mannen gaan er met het geld vandoor

Britse pr-vrouwen moeten 14 jaar langer werken om hetzelfde te verdienen als mannen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

15.000 euro. Dat is het (gemiddelde) verschil in jaarsalaris tussen pr-mannen en -vrouwen in het Verenigd Koninkrijk. Dat blijkt uit onderzoek van het Britse Chartered Institute of Public Relations. Volgens het CIPR moeten vrouwen 14 jaar langer doorwerken om tijdens hun loopbaan hetzelfde te verdienen als hun mannelijke collega’s in vergelijkbare banen.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk is verder dat in het hogere salarissegment - boven de 150.000  - twee derde van de professionals een man is. En dat in een branche waarin het merendeel van de beroepsbeoefenaren vrouw is.

Midlife pay crisis 

De uitkomsten van het onderzoek komen overeen met breder onderzoek naar salarisverschillen tussen mannelijke en vrouwelijke professionals in de UK. Volgens het Britse Chartered Management Institute worden Britse vrouwelijke managers getroffen door een ‘midlife pay crisis’. Uit onderzoek onder bijna 70.000 Britse werknemers, blijkt dat vrouwen van boven de 40 gemiddeld 35% minder verdienen dan hun mannelijke collega’s.

Een ander groot probleem in de Britse communicatiebranche is de gebrekkige regelgeving rond zwangerschapsverlof.  

Advies

De branchevereniging lanceert binnenkort een besloten online community voor ouders werkzaam in de branche, waarin ze elkaar van advies kunnen dienen. Ook komen er richtlijnen voor zwangerschapsverlof voor werkgevers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in