Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer goede cijfers WPP, maar Sorrell is bezorgd

WPP heeft het inkomen met 2,7 procent zien groeien in de eerste helft van dit jaar, maar heeft last van de schommelende wisselkoersen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het inkomen van de grootste communicatieholding ter wereld komt uit op 6,7 miljard euro. De winst steeg 1,5 procent naar bijna 670 miljoen euro.

Topman Sir Martin Sorrell zegt dat het concern wel last heeft van de sterke koers van de Britse pond. ‘Dat beïnvloedt onze cijfers in verschillende andere markten negatief. Maar het onderliggend resultaat is wel erg sterk.’

Sorrell spreekt verder van een sterke Russische markt, maar verwacht dat dit in de tweede helft van 2014 een stuk minder zal zijn wegens de politieke sancties. Tegen de BBC zei hij vanochtend te hopen dat daar een serieuze dialoog over komt. ‘De sancties kunnen een negatieve invloed hebben op de economie in West-Europa. Er heerst angst over de huidige situatie rond Oekraïne. Dergelijke ontwikkelingen maken klanten voorzichtiger. Het is lastig aan te geven wat de effecten daarvan op de langere termijn zijn.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in