Overslaan en naar de inhoud gaan

Pioneers van de Willem de Kooning academie

Studerend op de Willem de Kooning Academie loop ik regelmatig ontzettend interessante projecten tegen het lijf. Als ik deze werken zie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door: Justin van Creij

related partner content for mobile comes here

Het grootste deel van deze projecten zal namelijk nooit buiten de deuren van het schoolgebouw komen. Stuk voor stuk zijn deze projecten innovatief, verrassend en soms zelfs geniaal. Ik ben overtuigd dat veel studenten en leraren van het Willem de Kooning deze onprettige nasmaak herkennen. Mats Wilke geeft antwoord op dit probleem met zijn afstudeerproject.

Er zijn wel initiatieven die een brug slaan tussen advertisingstudenten en de bureauwereld maken. Maar Willem de Kooning doet dit als opleiding nog niet.

En waarom zou de Willem de Kooning als opleiding deze stap willen zetten? Ik bedoel, je hebt de pitches van Jonge Honden en de mappenavonden. En als een concept echt geniaal is, verkoopt het zichzelf wel. Helaas merk ook ik dat het niet zo werkt. Zoals veel alumni van de Willem de Kooning zeggen: het meest interessante en creatieve werk maak je tijdens je opleiding. En dat blijft vaak verborgen achter de kaft van je portfolio.

Tot nu. Want Mats Wilke, afstudeerder aan Willem de Kooning, heeft een platform opgezet dat interessante studentenprojecten onder de aandacht van de bureauwereld gaat brengen middels een digitale nieuwsbrief. Een project waar ik heel enthousiast van wordt, omdat het veel kansen biedt voor creatieven in opleiding. 

Je kunt als student zelf besluiten werk in te sturen, dat vervolgens op het online platform wordt geplaatst. Op dit platform kan door iedereen gestemd worden op de beste projecten. De vijf populairste van het kwartaal zullen in de mailbox belanden van de creatieve top van Nederland, en gepost worden op Adformatie. Ook selecteren vakdocenten op de academie allen één favoriet project die een speciale vermelding krijgt op de website.

Door deze free exposure hoopt Mats dat de pareltjes van de opleiding het podium en de aandacht krijgen die ze verdienen. En dat ook dat de buitenwereld kan zien wat voor interessante dingen er gebeuren op de Willem de Kooning.

Het project loopt nu een paar weken en de kwaliteit van de projecten die binnenkomen overtreft de verwachtingen, zegt Mats: &;Ik hoop dat deze werken net zo’n goede indruk maken op de bureauwereld als ze op mij hebben gedaan.&;

De komende weken zal er gestemd worden op de beste projecten. Je kunt meekijken en stemmen op en wil je binnenkort de pareltjes van Willem de Kooning in je mailbox ontvangen, dan kun je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in