Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter verandert timeline gebruikers

Twitteraars kunnen in hun tijdlijn voortaan ook tweets te zien krijgen van mensen die ze helemaal niet volgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van oorsprong was de tijdlijn van Twitter een plek waar de gebruiker volledige controle over had: je zag alleen tweets van mensen die je volgde. De introductie van retweets bracht daar een verandering in, al waren het tenminste nog de mensen die je zelf had gevolgd die besloten of iets retweetwaardig was. Bovendien kun je instellen dat je geen retweets van een bepaalde gebruiker wil zien.

Om geld te verdienen kwam Twitter vervolgens met uitgelichte tweets, berichten van adverteerders die in de tijdlijn terechtkwamen. Door nu ook interessante tweets te tonen van mensen die je niet volgt en niet door bekenden zijn geretweet, neemt Twitter nog meer afstand van de oorspronkelijke tijdlijn en verliest de gebruiker nog meer controle over de inhoud.

Hoewel de timeline hierdoor waarschijnlijk niet al te ingrijpend zal veranderen, is er van verschillende kanten felle kritiek op de verandering. spreekt van timeline vervuiling, terwijl meent dat Twitter de deur openzet naar het tonen van meer promotionele tweets. Twitter zelf benadrukt de positieve kant: "De beste tweets die je niet ziet, zijn waarschijnlijk interessanter dan een groot deel van de tweets die je wel onder ogen krijgt."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in